سمبل ماه تولد خود را در این پارک روسی ببینید.

سمبل‌های ماه تولد یا به عبارتی مجسمه‌های هنری مورد بحث از جنس برنز یا گرانیت نیستند! بلکه از جنس فلزهای عادی و قراضه زباله، ساخته شده‌اند.
پارک عمومی "سمبل‌ یا نمادهای زودیاک" در نزدیکی ایستگاه متروSviblovo  شهر مسکو در سال 2007 افتتاح شده است. این پارک به دلیل مجسمه‌های منحصر به فردش بسیار معروف است.
این مجسمه‌ها که سمبل ما‌ه‌های سال هستند، توسط هنرمند خلاق روسی به نام آندری آسریانت ساخته شده‌ است. لوله‌های فلزی، پیچ، مهره، صفحات فلزی، قطعات یخچال، حلقه‌های فلزی، زنجیر، ظروف فلزی غیر قابل مصرف و... همه و همه از اقلام اصلی و دست مایه کار آسریانت برای خلق این شاهکارهای هنری هستند.

 



 

 


 


 

جالب است بدانید؛ مسئولین امر از او خواسته بودند که تمام چهره‌های این مجسمه‌ها یا نماد‌های ماه‌های تولد باید خندان باشند. یعنی این آهن قراضه‌ها را باید این هنرمند حاذق بخنداند!
آسریانت در این باره می‌گوید؛ من در مورد خواسته‌ی آنها فکر کردم و به شدت هیجان زده شده بودم. در پایان، تصمیم به موافقت با خواسته مقامات گرفتم
. این خواسته به نوعی دعوت به یک مبارزه هنری و ارزیابی مهارت هنرمند است. تصمیم گرفتم هر چیزی که آنها می‌گویند را اجرا کنم تا همه راضی شویم.
آسریانت، دست و پنجه نرم کردن با این مواد خام، زمخت بدون هیچ انعطاف و زیبایی را با کمال میل پذیرفت. او با بازیافت قراضه‌های آهن آلات شروع به سرهم کردن آنها بوسیله جوش دادن، خم کردن و رنگ کردن آنها دست به چنین خلاقیت و شاهکارهای هنری زد.


 


 





 

 


 

 


 

 

 این دوازده صورت فلکی یا نشانه‌های ماه‌های تولد افراد، به گونه‌ای متفاوت با‌ آنچه که نزد مردم شناخته شده هستند از کار در آمدند. گویی آنها زنده، شاد و در حال حرکت هستند. چهره‌ همه آنها، پر انرژی، مثبت و شاد است. همانطور که مسئولین امرخواسته بودند. شایدم بیشتر از آنچه که  مد نظرشان بود.
 خلق این حالات در این قطعه‌های قراضه فلزی، منحصر به فرد و شاهکاری هنری است.این همان مبارزه‌ای بود که آسریانت در آن پیروز و سر بلند بیرون آمده بود.
مجسمه‌های آهنی زمخت و خالی از ظرافت در عین حال دوست داشتنی، شاد و جذاب، تمایل مردم را برای رفتن به این پارک، بخصوص در روزهای تولد دوستان، آشنایان و خود، بیشتر کرده است.

نظرات 1 + ارسال نظر

سلام امیدوارم خوب باشین ازاینکه ازم خواستین به گروهتون بپیوندم کمال تشکردارم اگه شما دوستای عزیزموافق باشین قطعا منم موافقم

درود وسپاس
به گروه مارِسا خوش آمدید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد